Cel
Głównym celem szkolenia jest poprawa kompetencji w zakresie projektowania i realizacji AC&DC, a także opracowania wyników i raportów i przekazania informacji zwrotnej uczestnikom. Szkolenie dedykowane jest specjalistóm z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi, menedżerom oraz osobom, które zajmują się oceną pracowników.
Zarys programowy
- Wprowadzenie do metody AC&DC
- Studium przypadków z zakresu AC&DC- pokazanie wad i zalet metody, a także czynników pomogających zwiększyć jej skuteczność
- Modele kompetencyjne w AC&DC
- Metody i narzędzia AC&DC
- Organizacja AC&DC
- Narzędzia AC&DC
- Potencjalne błędy
- Dyskusja asesorów
- Udzielanie informacji zwrotnych uczestnikowi
- Opracowywanie raportów
Grupa docelowa
Menedżerowie, pracownicy działów personalnych, rozwoju, rekrutacji i kadr, pragnący poszerzyć wiedzę z zakresu projektowania oraz przeprowadzania sesji Assessment&Development Center, a także osoby pragnące poszerzyć kompetencje asesorskie.
Korzyści
Uczestnicy szkolenia zyskają możliwość:
- rozwoju umiejętności przełożenia modelu kompetencyjnego obowiązującego w firmie na model ocenianych czynników w trakcie procesów AC/DC odpowiednio do celu oceny
- poprawy umiejętności definiowania kompetencji i poziomów ich spełnienia na potrzeby procesów AC/DC, a także ich badania w toku rekrutacji
- poszerzenia umiejętności przygotowania sesji AC/DC (w tym: opracowywania zadań odpowiednich do celu oceny, opracowywania skali ocen i badanych wskaźników behawioralnych)
- rozwoju umiejętności zaprojektowania logistyki sesji AC/DC
- poprawy umiejętności prowadzenia sesji oceny AC/DC (w tym: wprowadzenie uczestników w proces, podawanie instrukcji, stworzenie odpowiednich do celów oceny warunków maksymalizujących obiektywizm)
- rozwoju umiejętności asesorskich – dokonywanie obserwacji, posługiwanie się narzędziami kompetencyjnymi
- poszerzenia umiejętności udzielania informacji zwrotnych uczestnikowi po procesie AC/DC
- poprawy umiejętności opracowywania kompetencyjnych raportów z AC/DC, tj. raportów indywidualnych porównawczych, zbiorczych, a także raportów z ewaluacji procesu
- zwiększenia obiektywizmu dokonywanych ocen
- wymiany doświadczeń i poglądów z doświadczonymi w Assessment&Development Center trenerami oraz uczestnikami szkolenia